Sunday, December 23, 2007

'dia' datang

menjelang aidil adha yang penuh barakah.. muslim sedunia menyambutnya. tak lupa menziarahi pusara. bila ingat mati, macam-macam menyentap minda. ada suka.. ada duka.
"aku paling sukakan kematian. Kerana jika aku sudah berbuat amal maka kebaikan itu akan dibalas oleh Allah, atau jika aku hanya berdosa maka kematian akan dapat mencegah aku daripada menambah dosa, dan jika aku kaya lalu mati, aku tidak akan merasai jatuh miskin, atau jika aku mati dalam keadaan miskin aku akan dapat memperoleh kekayaan dengan kematian". - ahli sufi yang bijaksana - diceritakan oleh Ishak bin Abdullah bin Abu Warfah.

gambar itu ada makna di sebaliknya. lihat dan fikir. cuba anda lihat !

1 comment:

Anonymous said...

mashaAllah,
rindu syahid mmg tanda kemanisan iman.tapi,
layakkah kita merindui kematian?