Wednesday, January 2, 2008

kalaulah ada superhero



kalaulah ada superhero.. saya pasti dunia akan aman damai. manusia di ceruk mana sekalipun akan tenteram. segalanya beretika dan sistematik. sudah 21 alaf, setelah berkelana seluruh dunia.. pasti ada hak dan batil.. pasti ada baik dan jahat. dari segi meditasi, fitrah manusia memang sebegini. ada kebenaran dan kebatilan. sebab itu kita perlu superhero. supaya segala pertelingkahan.. permusuhan dapat diredakan.


adakah kita lupa jerih payah baginda dalam perjuangkan Islam. ditatang sebaiknya. hingga hari ini ni'mat itu dapat dirasai bagi golongan yang berpemikiran. Tuan2 dan puan2 hingga hari ini juga perbuatan yang melewati norma-norma insani bermerajalela. kita dijajah minda dan dieksploitasi. mentaliti kita dimanipulasi oleh mereka yang tiada tatasusila dan peri kemanusiaan. mereka bertindak haiwaniah! segala hak dan kebebasan kita mereka rampas. mereka rompak kreativiti dan kemahuan belia remaja. dilakukan sesuka hati!


kalaulah ada superhero.. mana mungkin semua ini terjadi..


berikut kata saudara kita

"kami tidak akan redha di atas kelembapan kamu. kami tidak akan memaafkan kelesuan & tidak melakukan apa2 dari kamu. Allah telah menetapkan kami berada di medan perang. Allah telah menetapkan syahid sebagai impian kami. sudah 60 tahun kami menderita di bawah penyeksaan najis rejim zionis. Allah akan bertanya kepada kamu apa sumbangan kamu kepada saudara2 kamu di Palestin, dan janganlah kamu menyesal apabila tiada jawapan yang dapat diberikan. Bantulah, doakanlah dan berikanlah bantuan pada kami!"


sudah dengar rintih mereka..? sudah dengar seruan mereka?zalim jika kita endahkannya..bukan kita dari golongan mereka. bermula tahun baru.. mari kita cipta superhero! tidak perlu anjakan paradigma yang sementara saja. sekadar sedikit kemudian menjadi bukit pun sudah memadai. kita suntik serum2 yang akan mengaktifkan sel2 yang dapat menumpaskan jarum durjana kafir laknatullah. ingat tuan2 dan puan2 sekuat badang tak terangkat diri sendiri. kita mampu! dan kita perlu superhero.. dan kita semualah superhero!

No comments: